Förlossningsberättelse del 3

Tisdagen kom,, (kan ju berätta att läkarna kom in ett antal gånger under varje natt med smärtlindring m.m, fick även en spruta varje kväll för att förhindra blodproppar då man kan få de när man är sängliggandes)
  • Kl 9 fick jag komma upp till förlossningen, de hade då bestämt sig för att sätta igång mig idag=),, Äntligen tänkte jag,, men även här hade jag hört historier om igångsättning som tagigt flera dygn så jag var väldigt skeptiskt men samtidigt överlycklig=)
Så 9.20 gav dem mig en gele som skulle skynda öppningsfasen hehe,, Efter ca 45min började jag få små värkar.. men eftersom jag var väldigt bedövad så kände jag dem inte hehe,, de enda jag märkte var att magen blev hård och jag såg på mätarn eller va de heter att den steg,,
  • Så tänkte *shit är de så här de ska kännas haha kommer bli a piece of cake att föda barn denna gången* haha trodde jag!
Runt 16.30 sa jag till Jerry att jag var trött och ville sova, han sa då, ska vi inte äta middag först så får du sova sen? Jo men visst sa jag..
  • Men innan Jerry skulle gå och hämta maten kom barnmorskorna in igen,, de skulle spräcka hinnorna för att skynda på de hela.. okej sa jag.. och hoppades att jag skulle få lite mat i magen snart hehe..
Men nää de han jag inte! När hinnorna sprack så fick jag en värk som varade i ca 7-8min,, för ni som inte fött barn så vet ni ju att värkar brukar väl vara i kanske nån minut bara,, så att ligga på en toppvärk i 7-8min var nog de värsta jag vart med om haha,,, åhh jag bara skrek asså..
  • Även barnmorskorna blev helt chockade över att den aldrig tog slut.. Men till sist släppte den,, och då! Då var förlossningen i full gång.. på dem minutrarna gick jag från 4cm-10cm så jaa de gjorde ont=)
Så nu var de bara att tuta och köra.. De fick ju ha mina ben i ett visst läge.. narkos läkarn kom in och gav mig massa mer "drugs" och japp även då var lustgasen min bästa vän=)
  • 18.53 tittade vårt lilla hjärta ut=),, Den finaste flicka jag nånsin sett=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0