Trots!

Ja denna trots blir som alla säger bara värre och värre! Jag försöker bita mig själv i tungan låter han göra de flesta "bus" som inte är nåt allvarligt! För jag vet att han menar inget illa med han är bara 2,5år.. Tex i morse rev han ut alla fryspåsar och lekte att de va kläder haha ja i vanliga fall hade jag sagt till han både en och två ggr men ja lät de va! De enda som händer är att jag får plocka upp skiten sen..

Han rev ut alla plast skedar och "lagade mat", han körde omkring med Enyas baby gym som en bil m.m men de är ju inga farliga saker!

Men sen hoppa han i soffan när jag gav Enya mat och de slutade med att han sparka lillan i huvvet! Jag vet att de inte va meningen men då sa jag till han ordentligt och han skämdes nog för han sa förlåt till Enya säkert 5ggr haha vilket är jätte bra..

Men att vara ute med han själv med båda barnen och Bobby när han är på trots humör är inte lätt! De resulterade i att jag fick köra vagn, bära bobbyn och en skrikandes Mio hem. Varför? Jo för han kär rätt ut på cykel banan gång på gång och lyssnar inte utan skrattar bara åt mig grrr.. Så han hade ett rejält utbrott här hemma.. Då testa jag kram metoden.. Gav han en kram och sa "förstår att du är ledsen men du måste lyssna på mamma" m.m m.m han lugna sig och ligger nu på soffan för att sova..

Ja hujedana mig! Barn=) tur de är söta va=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0