Förlossningsberättelse del 4

Ja detta är väl inte en förlossningsberättelse så sätt.. men jag låg ju kvar på sjukan ett par dar så får väl återberätta detta oxå då..
  • Japp,, tisdag kväll kom ju våran lilla goding till världen.. Så mkt mer spännande hände inte den dagen.. Utan vi fick flytta ner till bb igen och invänta alla undersökningar på onsdagen..
Joo just de.. efter förlossningen kunde de ju börja ge mig starkare grejer hehe.. Så strax efter kom narkos läkarn in och koppalde en "väska" till min eda i ryggen.. som gav mig smärtlindring kontunuerligt 1gång i timmen.. och jag kunde även själv ge mig själv en extra puff om jag skulle få extra ont via en liten kontroll..
  • Men så på natten började jag känna hur mitt vänster ben började försvinna,, de va så jäkla läskigt.. de kändes ni vet som tandläkar bedvning först och sen var de bara borta?.. Så vi plinga på klockan,, och då fick de genast sänka dosen haha... Så sakta men säkert började jag känna benet igen,, men shit va läskigt de va..
På onsdagen då,, var de daga för att röntgas igen,, nu kunde de ju ta alla bilder vilket dem gjorde.. men som tidigare så var de inget brutet som tur var.. utan va en blödning och ja rejäl sträckning av bäckenbenet.. Min tidigare foglossning jag haft under graviditeten gjorde ju inte fallet enkalre direkt..
  • Så de enda egentligen de kunde göra var ju sjukgymnastik och egen träning.. Men än så länge kunde jag inte röra mig..
Torsdag, nu började edan bli obekväm i ryggen och man kan inte ha den för länge pga infektions risken,, så de bestämdes att den skulle försvinna och jag istöllet skulle få tabletter..
  • Efter nån timme eller två när EDAN tagigts bort kunde jag faktiskt resa mig upp!!,, och jag kunde gå med hjälp av gåstol=).. jag ver ÖVERLYCKLIG!,, Vart helt sängliggandes sen lördagen och på torsdag kunde jag öntligen ta mig fram=),,
Kände mig som agda 95 men de var underbart=)
  • Nu var de bara träning träning.. Och enveten som jag är körde jag ganska snabbt slut på mig själv haha.. ja var så glad att jag kunde ta mig fram att jag vill gå hela tiden.. men jag orkade bara några minuter sen blev jag genomsvettig och snurrig..
Men jag träna massa hela torsdan haha
  • Och på fredan!! Kunde jag gå på kryckor=),, Visst var jag full med massa värktabletter men de va underbart,, JAG FICK ÅKA HEM!!,, Gud jag var så glad,, de dagarna va de längsta i mitt liv!!
Och ja,, sen gick jag på kryckor i ett par dar,, gick inte ut förens de va dags för återkontroll..
  • Men efter några dagar kunde jag ta mig fram hyffsat utan kryckor,, de gick inte snabbt och jag såg ut som jag skitit ner mig haha,,
De har tagigt lång tid att återhämta sig,, jag har fortfarande vissa problem som att jag kan inte ligga på vänster sidan,, har jag gått mycket nån dag kan jag ha lite ont,, osv.. men de blir bättre och bättre.. men gick väl på värktabletter i nästan 1månad,, nu tar jag ipren lite då och då när jag känner av de bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0