Julafton,,

God kväll & God jul gott folk!
  • Så då var julafton nästan över,, fullt ös hela dan,, Vi började redan på morgonen, vi hade ju ställt ut gröt till tomten,, och mycket riktigt så hade tomten vart här inatt och mumsat upp gröten=),, Mio hade ju även fått både choklad och ett paket i sin strumpa=)
Sen fick Mio öppna de flesta av våra paket här hemma då han ändå skulle få så mycket på kvällen..
  • Sen var de bara in i duschen med allihoppa och sen bar de av,, Hem till Jerrys moster och man.. där bytte vi julklappar och fick morgon fika=),,
Sen åkte vi hem till mamma.. Detta var ju Mios riktiga första jul kan man säga,, han var ju bara 3mån första julen, och förra året var vi ju sjuka=(.. Så de var mkt spännande att se hans reaktion på tomten,, jag var helt hundra på att han skulle bli rädd.. Men icke sa nicke=)
  • Han sa direkt
*Tarren tomten? Mio spela tarren* så skulle han spela gitarr,, men vi lyckades överatala han att hjälpa tomten dela ut paket istället,, dock blev han lite förvirrad när man sa tex God Jul Gabriella önskar mamma så visste han inte om de va Gabban eller mamma som skulle ha paketet haha..
Mio fick massa grejer,, men han lyckades gissa på vad som var i ett paket så efter han öppnat de så vägra han öppna några mera haha
Haha japp va kan detta vara?!
En egen liten gitarr med gitarr väska till=)
Som han spela,, och in och ur väskan haha,, going! Nu kunde ha tom ha gitarren på ryggen som sin idol, Gitarr fröken på dagis=)
  • Men han fick även, ett kök=) lägger upp bild imon när de är upp monterat=) sen fick han låtsas mat såklart, en kaffe bryggare, en snowracer, massa kläder, böcker och En docka=) haha japp så han kan öva inför lilla systers ankomst=)
Tjocka mammsen men en trött kille=)
Sen blev lillkillen väldigt trött,, han har inte sovit middag på 3dar nu haha,, tror han blir lite speeadad av alla dessa mediciner,, så vi åt lite malta och sen packade vi bilen och åkte hem..
  • Just de! Jag och JErry fick ju med paket=),, Jerry måste vart göör snäll i år för han fick massa grejer,, han fick en Peak jacka av "tomten"=),, Per Morbergs kok bok, en äkta jutjärns gryta m.m,,,Han ropar här att de är gryternas Rolls roys haha
Jag fick massa bra jag med,, jag fick en shopping dag med min mor (som jag tänker lägga i april maj=), fick massa presentkort, av min mormor fick jag bla ett par stickande raggsockar=)
Japp vi alla tre är grymt nöjda i år=)
  • Mio somna på 2röda,, och nu ligger jag och Jerry i soffan mumsar ölkorv och kollar Svensson Svensson=)
Glad gubbe=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0