Ambulans=(

Värsta natten nånsin!,, Aldrig vart så rädd=(=(.. Jag är på jobbet, Jerry ringer i panik runt 22,, då har han vaknat av att Mio kippar efter andan,, Springer in då spyr Mio upp massa genomskynlig vätska.. Sen fortsätter han kippa efter andan och krampar och hostar.. Jag slänger mig i bilen hem,, på de 4min de tar att åka från jobbet och hem ringer Jerry 2ggr.. Jag hör Mio i bakgrunden och paniken inom mig växer som f*n..
  • Väl hemma möts jag av en jätte ledsen liten kille som försöker andas så gått de går mellan varje host,, då menar jag att han hostar konstant ingen paus emellan, han kunde verken ha nappen eller dricka nåt för han hosta HEELA TIDEN..
Jag ringer då sjukup,, de säger först åk upp direkt,, Så vi börjar packa,, då ringer sköterskan upp igen,, "Får jag lyssna på killen?" Visst de fick hon,, då säger hon,, "Ring ambulans" Då börjar min panik växa ännu mer,, Ambulans?! De händer ju bara på film liksom,, ja har aldrig åkt ambulans,,
  • Ringde ambulansen,, fick prata med en sköterska hela tiden tills ambulansen kom.. Sen kom ambulansen,, två ur goa killar,, Va så snälla mot Mio och duktiga,, Så jag och Mio fick åka ambulans och Jerry tog bilen efter.
I Ambulansen fick Mio andas in syrgas,, vilket hjälpte ganksa fort och hans hosta började lugna ner sig..På sjukhuset fick vi ett rum direkt,, Dock hade de bara 1doktor som jobba när vi kom,, och eftersom Mio började lugna ner sig så fick vi vänta,, Efter 1tim börja Mio hosta igen.. Inte lika mkt som vid 22 men de började komma mer och mer
  • Men till slut kom doktorn,, Då har Mio fått ett krupp anfall visar de sig,, Ja har bara läst nåt om de så kan inget direkt,, Men de sitter i alla fall högre upp än astma som vi fått medicin för,, så därav har ju inte Ventolinen hjälpt.. Så då får Mio inhelera adrenalin 2ggr,, plus kortison,,
Mio blev typ heelt galen av adrenalinet hehe,, Han sprang runt i korridorerna och lekte lejon,, tjöta med alla och hade sig,, RIktigt skönt och se efter de vi va med om.. Så efter att de sätt att medicinen hjälpte fick vi åka hem.. Vi har nu fått information om vad vi ska göra om han får krupp igen,, Vissa får de aldrig, vissa får de en gång medans vissa alltid får de vid förkyldning,, så de återstår att se..
  • Detta va de värsta nånsin,, aldrig vart så rädd.. tycker så synd om min lilla prins,, Att han ska få gå igenom detta=(=(..
Idag har han vart trött,, inte så konstigt hehe,, hostat lite.. Han spydde även slem i morse men de sa dem att de kunde göra,,,
Nu sover han gott i alla fall=)

Kommentarer
Postat av: johanna

Super jobbigt.. Men jag vet hur det är, har haft o har samma problem med mina två små :( Man blir ju livrädd.. men friskt luft är bra när sånt här händer oxå.. klä sej varmt o sätta sej på balkongen el ta en promenix.. Hoppas lill killen mår bättre snart och att ni slipper vara med om detta igen.

2010-10-27 @ 14:56:12
Postat av: Lotta

Stackars Mio då.. fy va otäckt =( jag får rysningar bara jag läser det.. men sa hon tanten i luren "ring en ambulans" efter att hon fått lyssna? Klumpigt att uttrycka sig så när man redan e rädd som tusan för vad som e fel.Hon hade ju kunnat säga det på ett litet lugnare sätt så att inte paniken hade ökat ännu mer, förstår du hur jag menar? fy fy. hoppas ni slipper mer kruppanfall!



va ska man göra om de får krupp?



Hoppas han blir bättre snart! kram på er!

2010-10-27 @ 15:58:30
URL: http://attol.bloggplatsen.se/
Postat av: Sandra

Usch, hatar krupp. Jag är så jädra glad över att Thomas varit med om ett krupp anfall innan Max fick sina. Jag hade fått sån fruktansvärd panik om jag varit hemma själv med Max när han fick sina anfall. Det låter ju som de ska kvävas!



Doktorn vi träffa förklarade snällt och lugnt att man kan försöka lugna sig själv genom att tänka att de absolut värsta som kan hända när de får krupp, är att de svimmar. Jag vet att de låter hemsk att säga så men man behöver aldrig vara orolig för att de ska kvävas eller något sånt för går se så pass lång att de svimmar så släpper de eftersom de så slappnar av i halsen. Så sa läkaren till oss iallafall. Men förstår dig helt och hållet! De låter hemsk när anfallen kommer och paniken finns där varje gång!



Vi fick som råd att köpa en luft fuktare som Max har på sitt rum när han börjar bli lite hostig eller förkyld. Då blir de inte lika svullna och torra i halsen och då "motverkar" de lite riskerna för kruppen. Även att gå ut i kylan så de får andras riktigt kall och frisk luft.



Hoppas ni slipper fler anfall, dom är verkligen inte roliga! Och att Mio blir av med sin tråkiga hosta snart!

2010-10-28 @ 14:41:02
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Linda

Usch va läskigt!! :( får verkligen hoppas att han slipper flera anfall!!

Kramis

2010-11-01 @ 21:50:56
URL: http://brincken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0