Aldrig

Nää aldrig blir lillen frisk,, Igår skrek han och skrek som en tok hela morgon/förmiddan,, Så vi fick kontakta hans läkare igen,, Dem trodde de kunde vara biverkning av pulmicorten för vissa reagerar tydligen så med den,, De tyckte vi skulle ge de över helgen och sen se..
  • Men jag gick till vårdcentralen och bad dem kolla hans öron oxå så vi kunde räkna bort de,, och nej ingen öron inflamation där så de va ju bra,, Men hon sa ju att de märks att han har ont nånstans,, antagligen halsen och bröstkorgen,, Man kan få ont i halsen av pulmicort så de e nog de,, Så nu ska vi ge han alvedon och ipren så fort vi märker att han blir grinig..
De funkade ganska bra igår han blev ganska lugn efter alvedonen,, Han sov hela natten inatt,, men har hostat som bara den,, så jag har gått upp ca 4ggr och gett han ljummen saft i sömnen hehe
  • Har även fått han att ta inhalatorn bra nu=),, Vi leker först med den tillsammans med hans gossedjur,, han får inhalera dem och mig osv,, Och idag tog han den utan minsta gnäll=)
Hehe kan själv=)
Men när vi gick ut idag så gick de 10min sen kom en hostattack och han spydde ner hela gångbanan=(,, Fast ja tror denna gången var de pga snoret,, japp han börja ju snora igår igen oxå,,, För nu va spyan mer slemmig,, Så de va nog därför.. Men de va bara att gå in igen,,
  • Så jag vet inte om pulmicorten hjälper,, vissa dagar går de okej vissa är de tillbaks till ruta ett igen=(,, Börjar ta lite på krafterna nu asså.. Snart 8v av denna eviga hosta, snor, gnäll, dålig sömn,, Börjar känna mig lite som ett vrak hehe..
Lider så med lilleman med som knappt kan vara ute längre=(..
  • Ska ringa Läkarn på måndag igen och säga att pulmicorten inte hjälper,, finns ju andra mediciner oxå..
Mammas sjuka älskling=(
Idag ska vi hem till Linda och Jimmy och fira Linda som fyllde 25 i veckan,, Var iväg förut och köpte present till henne=).. Nice nice,,

Kommentarer
Postat av: therese och Oliwer

alltså jag har ju själv astma och har testat alla de där preparaten och tycker att pulmicorten är den som ger sämst verkan. bricanylen är bra men den kan vissa få hjärtklappningar av, har dock inte märkt något på oliwer. De bästa är ventolin och OXIS enligt mig :)



hoppas de går över snart, är jobbigt när de är sjuka.. Oliwer är också sjuk igen :( pga att han hade RS när han va liten sätter sig förkyldningen diekt på lungorna så han hostar tills han spyr.. jobbigt det där, hoppas det löser sig.



KRAM

2010-11-13 @ 13:36:12
Postat av: Lovisa

Stackars liten! Håller tummarna för att ni kommer får rätt hjälp snart. Kram

2010-11-13 @ 19:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0