Matvrak!

Ja jag har verkligen ett matvrak till son så här har det sätt ut idag..
06.45 Lite gröt (5-8teskedar) plus 230ml ersättning
09.20 Lite biff stroganof (5-8 teskedar) plus 180ml ersättning
12.00 En HALV portion gröt PLUS 200ml ersättning
Seriöst! Vart tar allt vägen?? De går inte ens 3tim emellan haha jaja blir dyrt sen när han blir tonåring då haha
Tänkte på en sak idag,, De finns så jäkla mycket fördomar här i världen,, och okunskap,, ja de e väl därför de finns fördomar för folk har så mycket okunskap om vissa grejer. En kul grej bara tex vad tänker DU när du hör orden;
Feminist?
Sekt?
Vad tänker du då?
Jag själv när jag hört ordet feminist tänker först och främst på en äldre dam som inte rakar sig nånstans asså har världens busch under armarna, klär sig som en kille, hatar killar, vill att kvinnor ska ha allt. Ja typ så tänker jag. Men en riktig feminist är ju absolut inte sån. Ja menar vem som helst kan ju trivas i busch under armarna haha.. Sen står ju feminism för nåt helt annat än BARA för kvinnor.. De står ju för jämlikhet.
Tror feminismen var större förr nu i o för sig.. För i dags läget är de ju mer jämställt än för flera år sen.. Sen kommer de alltid finnas dikriminering men inte bara för vilket kön man har utan de finns ju för allt, kön, utseende, hudfärg m.m.m
Bara tankar jag haft idag,, fördomar.. mm finns så himla mkt asså.. Specillt mot unga mammor med Jag anser inte mig själv som ung mamma direkt visst jag e inte gammal men inte så ung heller hehe.. Tänkte mer på typ 15-18åringar som blir mammor.. Varför ge sig på dem? Varför inte stötta och hjälpa dem istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0