Dagens fråga

Japp,, Fördelarna med att vara ung mamma är ganska många tycker jag. Man orkar tex mycket mer kanske, man har barnasinnet kvar själv. Sen en annan grej är jag själv har en ganska ung mamma och de jag tycker är roligt med de är att hon e ju mormor nu och orkar hon med. Sen har man ju tid för syskon också. Om man är tex närmare 40 (kanske lite överdrivet) men a och skaffar då sitt första barn så kanske man inte kan få ett syskon till det barnet, Och jag anser att syskon är gör viktigt.
Men de roligaste av allt är att jag kommer orka, jag kommer orka springa på Lisseberg, åka på resor, spela fotboll ute på gården med Mio osv osv. Man har barnasinnet kvar helt enkelt.
Nackdelarna kan variera lite. Alla kanske inte har som mål att bli en framgångsrik advokat utan nöjer sig med de jobb dom har. Då är de ju ingen nackdel att inte ha nån speciell andledning.
Men okej Nackdelar. Den största nackdelen är ju alla som har fördomar mot en tycker jag. Nu tycker jag inte att jag räknas som just "ung mamma" så sätt.. visst jag är inte så gammal. Men ni som fick barn vid 17-19 är väl mer den kategorin man tänker "ung mamma" om. Så ni då,, Nackdelarna för er är väl kanske då, att de krånglar lite med skolan. Men oftast löser det ju sig. Jag tycker kanske att man ska vänta tills man gått ut gymnasiet. Men man kan ju bli gravid ändå och då går de ju oftast att lösa på ett bra sätt om man har en familj och bra vänner.
Så de enda nackdelarna jag ser är just skolan och alla fördomar. Att de kanske inte alltid e så lätt att gå ut för man får blickar på sig osv. Men att skaffa barn är ett val man gör oavsett ålder. Så om en 17åring får barn då e de ju hon själv som bestämt sig för det, och i de flesta fall så klarar dem de precis lika bra som en 35åring. Fast dom får de tuffare absolut. Så jag tycker ändå man ska vänta tills man gått ut skolan och har ett fast jobb sen e de fritt fram=)
Fördelar med att vara gammal mamma då. Ja de är väl att de gått klart skolan, har antagligen ett bra jobb med fast ekonomi.
Nackdelarna, ja de är väl att de kanske inte orkar lika mycket.
Men sen vem som vet mest en ung mamma eller gammal mamma de spelar ingen roll. Oavsett om du är ung eller gammal och får ditt första barn så vet en gammal mamma precis lika mycket som en ung mamma för ingen utav dem har ju haft barn innan. Så ingen kan veta hur de är oavsett ålder.
Så jag tycker helt enkelt ung mamma ska man vara, men att man ska gått klart skolan och ha fast jobb de e de viktigaste.
MILF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0