Dagens fråga


"Vilken ålder bör ditt barn ha nått för att få äta snabbmat i form av Burger King, Max, Mc Donald's, Pizza?
Finns det någon "lägsta ålder" som man bör ha passerat?"
Hmm,, klart Mio kommer få smaka på allt när han väl kan tugga. Jag kommer nog inte sätta nån speciell ålder på de direkt. Men kanske runt 2år. Vi äter ju inte sånt så ofta längre ändå, så äter inte vi de behöver ju inte Mio äta de heller. Men varför inte om jag och Jerry äter pizza nån fredag kväll så ser jag inget hinder till att Mio kan få sig en liten pizza. Jag tycker vissa e så himla nojiga med sånt. Klart man inte ska proppa i barnen godis och skräp mat. Men nån gång ibland tycker jag inte e så farligt. De ska väl också kunna få ha sitt fredags mys eller lördags mys. Men man ska kanske inte börja med de för tidigt. Men smaka på saker tycker jag bara är bra att de kan göra, de e ju nyfikna på vad vi vuxna äter så varför inte?
Mer på MILF

Kommentarer
Postat av: irina

Jag håller med att barnen ska få smaka nån gång ibland. David har fått smaka på lite glass sist vi var ute o lite av en bulle. Men jag föredrar att ge honom "nyttigare" alternativ. tex om man e på donken så ger jag honom majskrokar samtidigt som jag käkar upp mina pommes. jag har en vän som ger sin allt, precis allt o det barnet är under året.

det skulle jag aldrig gått med på. finns abslut gränser. o som förälder ansvarar ju man över sitt barns kost. ger man nyttig mat uppskattar barnet det som äldre oxå. ger man skräpmat ofta då vänjer sig barnet vid det... man får välja sina strider ;)

2010-06-28 @ 16:40:43
URL: http://gullebulle.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0