Dagens fråga

Oj jag har använt mig av många haha.. Men just nu försöker jag få Mio att lära sig somna själv igen. Han kunde de kanon från att han var ca 2mån-5mån.. Vid 5mån fick han sina första tänder och sen dess har de krånglat som bara den..
De jag gör nu är att ge han sin natta flaska och sen lägga han i sin säng med sin snutte filt.. Sen låter jag han ligga och böka och tjöta.. Går bara in om han skriker eller om han legat och tjötat lite väl länge,, för de brukar tyda på att han sitter upp och leker haha..
Den här 5min metoden kan jag ha delade meningar om.. Jag försökte göra en lättare variant med den ett tag.. att låta han skrika i ca 1-2min sen gå in och ge napp och lugna han.. Men de skar i mitt hjärta varje gång så nu struntar jag i den.. Sen kan jag inte hålla med om direkt att de e psykisk misshandel.. De beror helt på.. För barn kan gnälla, kinka lite men även gallskrika i panik.. Att de gnäller lite och gnyr e ingen fara,, de vill ju inte sova bara.. Men sen om de gallskriker i panik då tycker jag man ska gå in direkt.. För då e de ju nånting,, de e väl rädda kanske och de tycker jag inte de ska vara..
Lite gnäll och gråt skadar inte anser jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0