Dagens fråga

De är väl olika beroende på person. Visst ammar man så måste väl mamma vara hemma mera.. Men annars så spelar de absolut ingen roll..
De är så roligt tycker jag, för kvinnor klagar alltid på att vi blir diskriminerade osv,, i just denna frågan så är de ju många kvinnor som tycker att mamman är "Bäst",, men så e de ju inte.. Felet många mammor gör är att de inte låter sina killar ta barnen.. Utan de ska vara med hela tiden och vi vet bäst och bla bla bla.. Men en pappa är precis lika bra som en mamma,,
Såg ett program på tv för ett tag sen, där de sa att de e fler barn som skadar sig när männen e hemma.. Då kan jag bara säga att ja visst stämmer det, för mammorna är ju hemma för de mesta den första tiden. Alltså när barnet är från 0-6mån.. Hur mycket kan de skada sig då?.. Nästan ingenting för de kan verken krypa eller gå.. Killarna får ju oftast vara pappalediga när barnet kan just krypa och gå.. Är det då konstigt att barnet slår sig mera? Nää de e ju inte,, Så de e bara bullshit..
Sen är de ju många ensamstående mammor,, där killarna e rikigta skitstövlar.. Men tänker vi nån gång på de killar som är ensamstående pappor? Där mammorna är skitstövlar? Nää utan all fokus läggs ju på oss kvinnor när de kommer just till Barn.
Jag lämnade Mio själv Till Jerry innan Mio ens var 1månad gammal.. (jag ammade ju inte)..Och ammar man kan man ju pumpa ut.. Jerry har ofta vart själv med Mio.. Just för jag tycker de är viktigt.. ja skulle inte ha några problem alls med att lämna Mio själv med Jerry över några nätter, bortsett från att jag skulle saknat Mio hehe..
Så på denna frågan säger jag.. Att både mamman och pappan är mest lämpad, beroende på person. Mamman är faktikst inte alltid bäst, även fast vi tjejer tycks tro detta=)
MEr på MILF

Kommentarer
Postat av: Mother, Married & Twenty

Håller med dig. Det är ju inte alls konstigt att barn skadar sig oftare när de är över sex månader och pappan är föräldraledig då barnet kanske kan krypa och gå osv än när de är spädbarn som inte gör annat än sova och äta.

2010-07-18 @ 20:02:04
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0