Dagens fråga

Ja de gör vi.. Vi sparar lite här och var bla i aktier, och även i hans spargrisar hehe,, Just nu sparar vi inte så jätte mkt varje månad eftersom jag är mamma ledig. Men så fort vi båda jobbar ska vi dubbla månadsparandet.. jag tycker detta är gör viktigt.. Om man så bara kan spara en 100 i månaden så e de kanon.. För just körkort, lägenhet osv.. De e ju inte så lätt för en som går i skolan att spara så mycket om man inte jobbar extra.. Så jag tycker att de e kanon.. Mina föräldrar och mor och far föräldrar sparade till mig och mina systrar och nu gör de samma till Mio=)
Pengarna på kontot och i aktierna kommer han inte få tillgång till förens han e 18år.. Däremot de vi sparar i hans sparbössor kan ju han få avgör själv sen.. Om han sen när han blir äldre vill spara sin veckopeng osv till nåt speciellt e de ju gör bra.. Att han lär sig spara direkt.. Min lillebror tex sparar till en Disney land resa haha.. Men han gör allt de för det,, han pantar burkar och sparar alla veckopengar.. Så nån dag har han ju säkert pengar till de hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0