Varför inte jag?

Asså nu har jag typ läst ca 10bloggar om andra mammor,, och då undrar jag en sak? Varför hinner de städa, laga mat, tvätta och allt varje dag men inte jag?,, Ja försöker,, men hinner typ städa ett rum,, tvätta hinner ja väl men ändå,,
Nu har i o för sig Mio gillat sin babysitter 2dar i rad=) peppar peppar,, om de fortsätter så kanske man kan hinna börja göra saker här hemma=),,
Sen e jag så trött på att vara trött,, nu liksom,, Mio ligger o sover,, ja kan ju städa nu men ja är så trött så ja orkar inte lyfta mitt feta arsle från soffan,, Ja Mamma Linda ja ska köpa järntabletter haha,, men ändå,, kommer inte ihåg senast jag var pigg..
Idag har vi i alla fall vart ute lite,, åkte hem till mamma/mormor,, Mio busade med mormor och moster Cassan=) Han var på strålande humör hela tiden,, men blev lite trött sen för mkt bus hehe,,=)
Sen skickade Ova med oss mat hem så vi slapp laga mat,, vi fick Risotto och kykling inlindat i parmaskinka de var mycket gott=)..
Vi åkte och handla snabbt då Mio bara har en napp för mamma Melissa råkade slänga in de andra i tvättmaskinen=) hehe japp fråga mig inte hur de kom in där men de har la legat bland Mios smutskläder antar jag,, så nya nappar och lite sallad blev det=)
Vi fick njuta av maten också=).. Mio låg i sin säng och tjöta försökte få han att somna själv som han gör på kvällen men NEJ!! de funkar som sagt EJ,,
Imon hmm ja vad ska man göra då?? Jerry ska träna e la de enda som står på schemat,, och JAG ska försöka städa fan känns som jag "försöker" städa varje dag och de gör jag,, men hinner typ som sagt bara 1rum och när alla rum e klara efter ca 5dar behövs ju rum nr 1 stödas igen hehe,, Sen vill ja ju rensa alla lådor o sånt med tycker man borde ha tid till de när man e mammaledig,, men jag tycker de ska döpas om mammaLEDIG e man ju inte,, Man "jobbar" ju mer nästan,, man kan tex kanske inte ligga och titta på film,, jo i 30min kanske hehe,,
Hopp klago dag idag igen jupp men så e det,,
Okej nåt kul då=).. Jag bara älskar att ligga och busa med Mio han skrattar högt nu låter ur gulligt=).. Sen äter han på allt som kommer nära hans ansikte haha=) gull ungen=)
Så här älskar jag när min lilla groda e go och glad=)

Kommentarer
Postat av: therese

när jag skall städa sätter jag vanligtvis oliwer babybjörnen om han inte vill sitta själv..

då får hAN hjälpa till att städa och vanligtvis somnar han kanske efter 1 timma..

2010-01-16 @ 18:07:18
URL: http://oscarochtherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0