Skrikfest!

Jupp nu ska vi ändra Mios matvanor imon=(..
Han har sen födseln ätit ca varannan tim,, i början ammades han ju så då va de ingen fara liksom.. men nu går han ju på ersättning och då ska de egentligen kunna hålla sig upp till 4tim.. men han har antagligen vant sig vid varannan timma,, så egentligen e han inte hungrig då kanske utan bara van vid att få mat då.. Detta kanske är det som gör att han får ont i sin lilla mage..
Läste nämligen om en tjej som hade de problemet,, de åkte till sjukhuset med sin son och de sa att han åt för mkt,, så de fick hålla han i 3tim de va skrik de första dagaran men till slut vande sig bebben och de böev bättre..
Så imon ska vi försöka hålla Mio till var 3tim,, han kommer garanterat skrika men vi måste försöka med nåt känner jag,, orkar inte ha de så här,, och undra varför? och känna mig hjälplös.. han går ju upp jätte bra i vikt osv så de ska inte va nån fara,,
Nu ska bara mitt lilla mamma hjärta klara av detta,, de e de värsta som finns när ens barn skriker,, nu är ju Jerry hemma imon så då ska de gå,, då e man ju 2st liksom,,
Mammas going=), Ser ni ingen brist på mat på denna Buddha som han nu kallas haha=)

Kommentarer
Postat av: therese

Usch känner så igen mig i detta, oliwer kan vara riktigt kinkig ibland, han har även haft kolik men gått på akupunktur nu så det är MYCKET bättre =)

iallafall, vi gav även oliwer mat varannan timma innan för han skrek och vi trodde givetvis att han var hungrig!!men skrek även vid flaskan, tills vi kom på att han är nog inte alls hungrig utan bara vill snutta :P

Så när han börjar bli ledsen får han snutta på pipen till nappflaskan (tar ej napp) en stund sen är allt bra och nu kan det gå 3-4 timmar mellan målen och skriker inte alls lika mycket nu.



Sen kan jag rekommendera cd somna mitt barn som finns inne på www.somnamittbarn.se

det är med ljud av dammsugaren, bilen, torktummlaren m.m de blir ju lugna av detta och oliwer somnade lättare på dagarna :D



lycka till nu med allt.

Kram

2010-01-10 @ 17:50:44
URL: http://oscarochtherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0