Rutiner

Så här föreställde jag mig livet som mamma:
Kl 8-9 går vi upp Mio sitter i sin Baby sitter och vi äter frukost,, även han får sin ersättning
Kl 11 Gör vi oss alla i ordning för dagen
kl 12 Mio äter och sen sover till kl 14
kl 14 Vi leker lite
kl 15 Mio äter sen går vi ut och hittar på nåt (Mio sover lite i vagnen)
kl 17 Kommer vi hem igen och leker
kl 17.30 Mio sover 30min
kl 18 Mio äter sen leker vi
kl 20 Mio somnar för kvällen
På natten då vaknar 1-3ggr för mat
Ser ni!!?? Inget skrik eller så var med i min bild.. jag hade alla rutiner uträknade och trodde sten blint att så här kommer de vara... Hmm tror ni att detta är möjligt?
Ack så fel jag hade haha våra dagar ser absolut inte ut så här de varierar hela tiden har absolut ingen rutiner på lilla killen alls,, Förutom när han ska sova för natten=) Då somnar han själv jätte duktigt..
Men våra dagar ser typ ut så här
kl 5-6 Vaknar Mio han får mat
kl 7 Mio blir trött igen och man ska försöka somna han,, men han fattar inte att han ska sova så han skriker,, efter ca 20-30min somnar han
kl 8 Mio vaknar efter att bara sovit 30min han får mat
kl 8-9 leker vi
kl 9 Mio blir hungrig igen han får mat
kl 10 Mio blir trött,, vi ska somna han,, skrik igen haha
kl 10.30 Mio vaknar
kl 10.30-11.30 Vi leker
aa orkar inte ens skriva hela dan haha,, Men idag har han vart annorlunda.. först på förmiddan,, sov han bara 15min de tyckte han räckte haha,, sen var han vaken i nästan 3tim,, fick somnat han efter många om och men,, och han sov faktiskt i 2tim=)=),,
Men sen var han fortfarande trött då de va lite gnällit ett tag,, men han åt massa,, han har ätit sjukt mycket idag,, vet inte om de e nån tillväxt period som e nu eller nåt.. a ja efter 2tim så kom mormor,, så då piggna han till lite,, satt i mormors knä och skratta hehe,, Men när 3tim gott blev han trött,, fick somna han med hjälp av flaskan så nu sover han äntligen=) Lite tidigt men vad ska man göra??
Kan tydligen bara ladda upp små biler helt plötsligt grrrr
jaja nog klagat eller jag klagar väl inte så.. men man blev chokad,, eller jag blev de i alla fall.. jag trodde att Mio typ skulle födas med rutiner inprintat i huvvet,, men sån tur har man ju inte haha,, Men sen e de ju lite halv jobbigt första året alla faser och allt nytt de lär sig,, tex hålla saker, sitta, krypa, gå mm.m de får tänder ja you name it,, så man kan ju inte klandra de små liven att de bli gnälliga,, de va bara puckot jag som trodde att livet som mamma skulle vara en dans på rosor hehe
öö tråkigt värre haha
Japp började ju med påsarna idag=) har inte tuggat på nåt alls idag=).. Ställde mig på vägen i morse,, hade tydligen gått ner 1kg till så 23kg ner på 3mån och 7 to gooo=) känner mig som vanligt,, verken piggare, tröttare så hoppas de fortsätter så här..
Hopp vad ska man gö i helgen då? Inget planerat,, antagligen träffa Jessie,, de e på tiden de=).. annars som sagt no plans,, jo träna på söndag hihi

Kommentarer
Postat av: Sandra

De är olika varje dag hur han äter. Men oftast så äter han 4-5 mål om dagen. Han äter första någon gång mellan 9-11 och sista mellan 23-00. Men han har börjat vakna lite tidigare nu och de verkar som han inte riktigt blir mätt varje gång han äter. Har prövat att pumpa ut för att se hur mycket han får varje gång och de ligger runt 120. Tänkte om de är mycket eller lite till en som är 3 månader. Har fått börja ge honom ersättning innan han ska sova för natten. Förhoppningsvis så kommer det lite mer mat snart till honom så han kan bli riktigt mätt varje gång och slippa ersättningen. Har tyvärr börjar sen jag börja med mina p-piller :(

2010-01-07 @ 21:55:19
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Mammut

Fin blogg, hittade den på familjeliv.se. Hur gammal är mio? bor ni i göteborg?



2010-01-11 @ 07:31:09
URL: http://mammut.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0