Hmm nästa grej

Så nu har vi löst Mios sovning ändå hyfsat,, ge de några dagar till så kanske man slipper gå in några ggr,, visst han kan skrika men tystnar så fort man lyfter upp han vaggar högst i 1min sen lägger vi ner han så han somnar in själv i sängen.. a men detta funkar bra=)
Men nu då till nästan problem,, hans 30min naps,, asså ja blir lite tokig på de,, han sover exat 30min ibland om man har tur 40min haha,, a men hur faskien ska man förlänga detta? Han är ju liksom trött hela tiden han behöver ju minst 1tim sömn helst 1,5-2tim,, Jag har testat att gå in typ efter 20min och när han börjar vakna smeka han lite lätt i pannan (så som jag brukar få han att somna liggandes),, men nej han spärrar upp ögonen och vill komma upp direkt,,
Så tips tas gärna emot=)
Natten funkar jätte bra nu eller a idag ville han upp kl 5 men men,, men annars så somnar han som vanligt mellan 19-19.30,, han brukar vakna till runt 00 och vilja ha nappen och sover sen till kl 3,, och sen till 5-7 beroende på,, hade han inte vaknat där runt 00 tiden hade de va ju vart kanon,, vet inte varför han vaknar just då,, han klarar sig ju utan nappen när han sover så nåt måste ju väcka han runt den tiden hmm??
Jupps snart kommer Jerry hem då ska vi iväg och stor handla tillsammans med alla andra barnfamiljer=) får ju mamma peng idag=),, hehe men vi måste ha mat asså de e såå tomt,, så vi får la trängas=)
Har så ont i mina armar va,, a Mio vägrar ju ligga ner nu för tiden han ska stå stå och åter stå och han väger väl närmare 7kg nu och att slänga upp och ner en 7kgs klump e fasiken jobbigt,, jag försöker liksom sätta han ner men han stretar emot han ska stå.. sätter han i gå stolen lite då och då,, men han e lite för kort än till att nå ner till marken så han står liksom på tå haha,,aa men de e la bra träning de här haha,,
Nää nu ska jag njuta de restrerande 20min på Mios sovstund=) hihi
Theo och Mio=)

Kommentarer
Postat av: micaela-mamma till Måns

sovar han inte bättre i vagn???

2010-01-26 @ 14:00:43
URL: http://majjssan.blogg.se/
Postat av: Veronica svarar

hej läget idag?

2010-01-26 @ 16:20:32
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Han väger ju inget Melle så du får träna dina armar ;)

2010-01-26 @ 17:34:53
URL: http://lisaomaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0