Beroende..

Detta e sånna självklara saker egentligen,, men människan är en beroende maskin. Vi föds med beroende så de ät väl inte så konstigt att man blir beroende av andra saker sen senare i livet,
När vi föds blir vi direkt beroende av mat ( de e vi i o för sig redan i magen) men a,, vi måste ha mat,, för vi inte mat blir vi trötta, irriterade osv,, a till slut dör vi ju om vi inte får mat så de e la den största beroende grejen mat. Sen är vi beroende av sömn,, får vi inte de blir vi också trött, irriterad osv..
Samma är de ju om man är nikotin beroende eller kaffe beroende,, får vi inte vår cigg om vi nu röker,, blir vi trötta irriterad osv,, samma med kaffe..
Jag är sjukt beroende av red bull,, gör jobbigt,, men får jag inte min dagliga dos blir ja as trött och irriterad,, sluta dricka när jag var gravid,, men till slut började jag dricka även då,, inte i samma mängder som nu men jag drack en lite då och då..
Inte nog med att red bull e dyrt,, de kostar väl i snitt 20kr styck på ica kostar de 13kr så försöker köpa dem där.. men de e dyrt jag vet och jag borde sluta,, men kaffe okej de kan jag välla dricka men de e varmt och när man e sugen på nåt kallt med kolsyra så funkar ju inte kaffe haha,,,
Jag vill inte ens räkna på hur mycket pengar jag lägger på Red bull,, ni kan ju räkna själva nu köper jag dem på ica då kostar de 13kr styck jag dricker 1om dan (ibalnd 2 om jag e riktigt trött) aa så gångra de med 7 och sen 30 så har vi en fin summa=) haha

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0