Barnvälsignelse

Ja nu va det ju detta med,, hehe ja o planera.. Har inte haft tid ork att planera Mios barnvälsignelse förens typ nu hehe,, först visst vi inte om han skulle döpas eller bara välsignas,, för mig spelar de absolut ingen roll,, tycker de ligger alldeles för stor fokus på dop osv idag,, om man ska eller inte..
I stort sett är de ju samma sak enligt mig,, alla i sverige är ju på nåt sätt kristna,, sen kanske vi inte går och ber varje söndag eller tror eller så där.. men det är ändå sveriges religon..
Så som så många säger "Nää mitt barn ska få välja om han/hon vill döpas" vadå liksom de blir ju ingen annorlunda person om de döps eller inte.. sen är de ju aldrig för sent att döpas.. Min syster döpte sig när hon var 14,, ja själv är inte döpt bara välsignad,, men jag anser inte att Cassan är mer kristen än mig för det..
Jag gick i söndagskola när jag var liten,, gick i kör m.m.m,,, sen går jag ju inte till kyrkan nu varje söndag,, hehe.. Men jag tycker folk ska göra som de vill.. barnet tar ju absolut ingen skada vilket man än väljer..
Jerry e döpt,, och vi skulle döpa Mio först men vi ändrade oss,, av vilken andledning?? Hmm vet faktiskt inte för för mig spelar de som sagt ingen roll..
De enda som spelar roll för mig är att allt ska handla om Mio.. så därför väljer vi att ha barnvälsignelsen hemma hos min mamma,, så de blir lite mer personligt och att allas ögon är på just Mio.
De problemet vi har är folk haha,, vår släkt är ju större än Islands befolkning haha,, satt och räkna nu,, om vi tar bort några från släkten och bara tar de absolut närmaste så blir vi 34personer mm sjukt va??.. Sen hade man ju velat ha nån kompis där.. men de verkar som de ej går.. visst mamma bor i hus men alla ska ju kunna se och få plats liksom..
A de får bli som de blir.. har i alla fall kommit en bit på väg.. skrivit ner några datum så nu ska vi bara se om nåt av dessa datum passar Jerrys släkt i Skåne..
Yes det va de..

Kommentarer
Postat av: therese

Oliwer blir 10 veckor på onsdag (född 28/10), så er lillekille är väl nästan precis en månad äldre?

Hur går allt för er hemma?

2010-01-03 @ 16:10:50
URL: http://oscarochtherese.blogg.se/
Postat av: therese

Oj va bra han sover på nätterna då, skönt för er =) har han alltid gjort det eller först nu när han är äldre?

Oliwer sover också helt okey på nätterna, får mat vid 21 och somnar själv i sin säng vid 22. Sover sen till ca 4-5 för lite mat och sen vaknar han vid 7-8 för dagen.



Oliwer sover heller inte så bra på dagarna.. nästan bara i bärselen.. brukar dock sova på em 1-2 timmar.



vart i gbg bor du? jag bor i kungälv



kram

2010-01-03 @ 21:28:23
URL: http://oscarochtherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0