Aldrig nöjda

Ja man brukar säga att vi svenskar aldrig e nöjda och de stämmar ta mig fasiken,, när de e sommar tycker vi de e för varmt,, när de e vinter e de för kallt,, och samma gäller barn
Först gnäller vi för att vi inte blir gravida,, sen gnäller vi för att vi e gravida och sen när bebben kommer gnäller vi då med,, blir vi aldrig nöjda??
Visst jag kanske gnäller mycket att Mio e jobbig osv,, men de är mitt sätt att kanske hantera en sömnlös natt tex,, han är mitt allt och jag älskar han över allt annat,, och önskar han absolut inte ogjord,, men de e tuft vissa dagar,, Alla får inte en perfekt bebis,, tror ingen får de,, alla e olika.. Mio är väl ingenting om man jämför med ett kolik barn som skriker 24dygnet,, men jag har aldrig haft ett barn som skrikit 24tim dygnet,, så därför har jag inget att jämföra med,, utan jag utgår ju ifrån hur jag känner mig och mår osv..
Och just nu är de jobbigt,, vissa dagar går kanon vissa sämre,, idag var de en dålig dag,, men den e snart över så då e de bara att hoppas på att imon blir en bra dag=)
Jag brukar alltid tänka när Mio vart gnällig att om xa 7mån kanske han kan säga mamma=) om ca 9mån kanske han kan gå=) ja massa positiva tankar,, de får mig på bättre humör för stunden..
Man vill så himla mkt,, jag ville så gärna vara den "perfekta" frun och mamman,, ni vet som stod med middan klar när gubben kom hem från jobbet,, hade lägenheten städa och en glad unge på golvet liksom=).. men de finns nog bara på film.. i alla fall när barnet bara e 3månader.
Jag försöker så gott jag kan,, men vill mer,, vill så gärna få de skinande rent här hemma,, men Mio tillåter ju inte detta,, så vad ska jag göra?? Låta Mio ligga och skrika medans jag städar?? öö nej,, då får de vara lite dammråttor här..
Samma gäller middan,, asså Jerry kräver absolut ingenting av mig,, han är världens bästa,, så jag får ingen press av han eller så. utan pressen jag känner är av mig själv.. för jag hade en bild i mitt huvud hur allt skulle vara,, men de blev inte så..
Men som sagt Mio är världens underbaraste och ner han skrattar så glömmer jag allt,, han är de bästa som hänt mig helt sjukt att ja kunnat "göra" en sådan fin liten bebis=)

Kommentarer
Postat av: Maya1

Känner likadant ibland med städning m.m. Men Mio verkar ha en riktigt bra mamma! Och som du säger så gör du så gott du kan, vad mer kan man begära :) Kram!

//Maya1 från FL :)

2010-01-08 @ 20:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0