Sjukvård

Åhh är så jävla trött på detta nu,, Igår kväll hörde jag Mio hosta, så jag gick utanför hans dörr och hörde då hur han försökte få luft,, så jag springer in lyfter upp han och han börjar spy som en tok,, de sluta fan inte heller och han blev helt röd i ansiktet osv,, Han skrek hysteriskt mellan kräkningarn för han var livrädd! Vi fick ta upp han ta av han kläderna och Jerry fick ligga med han på soffan och lugna han,, han skaka av rädsla stackarn=(
  • Efter många om och men somna han igen,, vi gick och la oss,, ja kunde knappt sova låg bara och tänkte på tänk om jag inte hört han vad hade hänt då??
Så ringde Vårdcentralen i morse, de sa åt mig att komma in direkt,, då tänkte ju jag Yes nu kommer de verkligen kolla upp han osv..
  • Kommer dit, fick vänta länge visst de köper jag,, men när jag kommer in,, så lyssnar de bara på hjärtat tittar i öronen och tar en sänka och säger "Allt e normalt" jag säger "De kan la fan inte vara normalt att spy så man kvävs och speciellt inte i sömnen" "hmm jo barn kräks när de e sjuka du får hålla koll på han"
Jag blev så arg och trött så jag gick bara,, jag orkar inte mera,, de tar oss aldrig på allvar,, Fick ju kämpa i 5mån för att de skulle kolla om Mio hade problem med magmunnen,, när de gav med sig efter 5mån så visade ju sig att jag haft rädd hela tiden..
  • Är så trött på sjukvården,, Hedan efter ska jag göra min egna diagnoser helt onödigt att åka nånstans för att höra "De e normlat" när de fan inte e det!
Sista dan som mamma ledig idag med,, en riktig rolig dag får man oxå grrr..

Kommentarer
Postat av: Lotta

När man väl hittar nåt som funkar för att han ska ligga still så testar man de nästa gång men icke, då e de inte kul länger.. lägger man han på golvet så ja då ska de krypas iväg och gu vet vad.. gaaaah... tycker jag testat det mesta men jag får testa en majskrok nästa gång, då kanske han ligger still haha..



Skönt och höra att man inte ensam om de men hade vart bra om de fanns nåt som funkade på alla bebisar..



På tal om nåt helt annat, låter inget vidare med Mio och hur ni blir behandlade av sjukvården e ju helt galet. allt e normalt för dom.. pajasar e va de e.. i mina öron låter de inte normalt att en stackars liten bebis ska behöva kräkas stup i kvarten och bli som han blev.. och eftersom de sa att du skulle komma direkt så tycker jag att det borde klämt ut sig nåt annat än att de e helt normalt för ett barn.. då skulle hon väl sagt de i telen eller? fyy hoppas han mår bättre snart och att ni slipper uppleva likande händelse igen.. =(

2010-08-31 @ 15:27:10
URL: http://attol.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta

Ne de ska man verkligen inte behöva.. pajasar.. nu när ni flyttar blir de en ny vårdcentral va?

Hoppas det är bättre än den ni har nu.. backa läkarhus e annars suveräna, eller va de iaf för typ 5-6 år sen.. men man ska ju inte behöva åka land och rika runt för att få hjälp..

2010-08-31 @ 18:31:16
URL: http://attol.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta

Men herregud, ibland undrar man hur dom jobbar på vårdcentralen? helt rätt att anmäla de. usch stackars barn =(

2010-08-31 @ 18:40:47
URL: http://attol.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0