Dagens fråga

Den kunde inte varit bättre med tanke på att vi igår bokade bröllop till den 4juni nästa år=) hehe.. Men en sak jag har lärt mig av att skaffa barn eller lärt och lärt.. Jag har börjat förstå varför många par gör slut under bebis tiden..De tär fruktansvärt mycket på förhållandet.. Man får ingen bra sömn,, stress you name it.. Speciellt som första gångs förälder.. Ingen kan sätta sig in i hur det är att ha barn för ens man själv har det,, De går inte även om många påstår sig veta så vet man inte vad det innebär förens man får egna barn.
  • Men både jag och Jerry pratade väldigt mycket om detta innan Mio kom. Och även när han kom.. Tex ingen sömn för mig = monster hehe jag skojar inte,, jag är en hemskt människa när jag inte fått sova bra.. Det vet Jerry, därför tar han alla mina snäsningar med en nypa salt och vice versa.. För vi vet båda två att vi älskar varandra och de e de som e de viktigaste.. Jag är nästan aldrig sur på Jerry för han e verkligen en dröm man och pappa.. Men när jag inte fått sova eller Mio haft en dålig dag då blir ja sur och gnällig..
Första året är tufft för många,, man ska ju ta hand om ett annat liv.. som dessutom inte kan prata.. E han sjuk? Har han ont? Hungrig? Hallå varför skriker han? Allt e nytt.. Men de viktigaste när man skaffar barn är att man pratar med varandra,, Säger att jag är på dåligt humör idag för ja har inte sovit bra tex..
  • Sen också att man delar på allt,, Visst ammar man kanske de e lite svårt för pappan att ta natten,, Men man kan faktiskt pumpa ur.. De är viktigt att pappan får lika mycket tid med barnet som mamman,, I början gjorde vi misstaget att jag tog alla nätter.. Men de funka ju inte till slut så from att Mio var ca 1mån så delar vi på de.. Jerry fick även vara själv med Mio när han bara var några veckor..
Oj blev en hel uppsats men aa.. hehe
Mer på MILF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0