Dagens fråga

Tror du att många föräldrar jämför sina barn med andras barn, varför i så fall?

Ja,, de tror jag bara inte utan jag vet,, De är bara att titta på alla dessa forum på Familjeliv.. Klart att ALLA jämför någon gång ibland.. Tex Mio var 9mån när han kröp medans en annan var 5mån.. Visst undrade jag lite.. Men jag tog de ändå med ro.. Men sen tycker jag det finns vissa föräldrar som är extrema,, Asså låt barnen vara som dom är.. De kanske hoppar över krypandet helt.. Huvudsaken är väl att de går sen?
Varför föräldrar gör så tror jag är för de finns så mycket "fakta",, Vid 6mån ska barnet sitta, vid 7mån ska de krypa, vid 10mån ska de kunna säga mamma och pappa.. Asså de finns ingen "ren fakta" om barn och dess utveckling tycker jag. Utan alla barn e olika.. Tex Mio fick sina första tänder vid 4-5mån, igår träffa jag en mamma vars barn är 9mån och har inga tänder än,, (mio har nu 8 och är 10,5mån).. Asså de e såå olika.. Så att läsa alla dessa böcker med fakta är egentligen onödigt.. de sätter bara stress på mammor.. "Varför kyrper inte mitt barn när hennes gör det?" "varför kan inte min son äta själv medans grannens dotter kan?".. Alla barn lär sig allt i sin egen takt..
Mer på MILF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0