Utspritt

Eller a vad man ska kalla de,, har massa planerat nu denna veckan och nästan,, men inga bestämda dagar eller tider eller nåt bara så drä vi hörs typ haha.. Hem till Linda nån gång i veckan, träffa Lotta (från Partille) antigen i veckan eller nästa vecka,, Försöker planera in en fika här med mammorna från FL,, promenad med Jessie också.. Lisa måste jag klämma in nånstans med haha,, nää får ta tag i och bestämma dagar nu och tider haha=)
På Fredag ska Jerry tatuera sig hela dagen först jobba sen tatuera sig så jag och Mio e ensamna hela dagen=(,, Får se om man kan klämma in nån då=)..
På lördag ska Jerry iväg på kvällen,, Och på Söndag ska antagligen mamma ha Mio en hel dag så jag och Jerry ska städa och rensa hela lägenheten,, ni vet verkligen skrubba=).. Hoppas de går bra hos mamma för då kanske hon kan ha han nån natt sen=)
Mio har vart lite kinkig idag från och till,, försöker lära han att somna själv nu igen,, han kunde ju de as bra innan tänderna kom.. och nu vill han bli vaggad,, men jag pallar inte de med min rygg asså.. Men de e nåt skumt.. för han kan verkligen börja gallskrika bara man lägger ner han,, han börjar innan han ens nuddat kudden liksom.. Ibland kan man lägga han men då tar den 1min och så gallskriker han.. Vet inte vad jag ska göra.. försöker gå in stoppa nappen och så,, de funkar typ de 3-5första gångerna sen måste jag ta upp han ändå.. Vill ju inte att han ska ligga och gallskrika,, visst gnälla gny kan han ju göra.. men ändå.. Fattr inte asså,, när han var nyfödd och de första månaderna kunde man bara lägga han,, gå in med nappen några gånger sen sov han,, men nu e de katastrof varje gång han ska sova=(
Hehe,, söte göte.. E la nån fas de här med haha,, nästan så man driver med de nu dessa faser och utvecklingssprång asså..
Nää om man ska börja med maten då,, Gubben kommer ju snart,, idag blir de Melissa special Korv Stroganoff=)

Kommentarer
Postat av: therese och oliwer

De på bvc rekommenderade oss att köra 5-min metoden.

Trots att jag är emot den så testade vi (oscar ville) Visst satt och grät i soffan, men nu är jag så glad att vi gjorde detta. bara lägger oliwer i sängen säger god natt och så tar det inte mer är 3-5 min så sover han. och nu skriker han inte längre bara bökar runt.



man skall låta de somna utan napp för då vaknar de inte heller på natten för att de saknar den. Har funkar toppen här, oliwer vill inte längre ha nappen på natten och vaknar han så kan han somna om av sig själv.



KRAM

2010-04-19 @ 16:43:37
URL: http://oscarochtherese.blogg.se/
Postat av: sara

tack! :D

2010-04-19 @ 19:50:35
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Lisa

Maya förstår "jajja" ibland. Nu lite mer då hon pekar med fingret mot det man säger jajja mot hehe. Eller om hon kastar ner sin vattenflaska på golvet vid maten säger hon jajja direkt efter haha :) Bara att fortsätta säga jajja och ta bort han så förstår han snart :) Fast då hittar han nästa sak som är spännande och man får börja om hehe :)

2010-04-19 @ 22:59:12
URL: http://lisaomaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0