Olika sorters mammor

Ja jag funderarde på detta idag,, Sen jag blev mamma,, så har jag stött på alla olika sorters mammor.. att folk tänker annorlunda ja de vet man väl.. men att de är såån skillnad på hur alla mammor tänker de visste jag inte.. De jag menar är tex när bebisar skriker,, hur agerar tex du?,, Asså om din son/dotter ligger på en filt,, hon/han har ätit, sovit och blöjan e bytt hon/han e bara missnöjd? Vad gör du då?
I början var jag hos Mio för minsta lilla knyst,, men nu efter 6,5mån har jag lärt mig att han kan i många fall fixa "problemet" själv.. Visst gallskriker han så tar jag ju upp han men ändå..
Jag ställde nämligen frågan på FL hur jag ska göra med Mios vagn gnäll.. Och jag fick massa kommentarer,, Några sa att jag ska låta han gnälla och gå vidare medans vissa sa,, Nej ta upp han,, han får för mycket intryck osv,, han behöver närhet..
Sen har jag läst om mammor som vägrar sätta sina barn i vagn överhuvudtaget för barnen får för mkt intryck, och när jag bland annat skrev om att Mio skulle få eget rum höll vissa mammor på att tappa hakan,, Vissa tyckte tom de var för tidigt för egen säng haha.. Ja man får tycka och tänka som man vill.. Men de känns som om man aldrig låter barnet vara själv så kommer de ju bli livrädda sen den dagen de blir själva.. Eller?
Så alltså vissa mammor bär omkring på sina barn dygnet runt de gör inget annat,, kan det verkligen vara bra?,, och de lämnar verkligen inte bort sin barn heller inte förens de kanske är några år..
Jag lämnade bort Mio (förutom till sin pappa då) a till min mamma när han var ca 4mån,, i ca 3tim,, han sov 2utav dem hehe,, Sen var han hos mamma när han var närmare 6mån i ca 2tim på dagen,, Nu så småningom ska mamma ha Mio över en natt,, när de blir får vi se,, hehe..Visst man ska ju inte lämna bort en bebis som bara e några veckor kanske,, eller de beror väl på vad man ska göra.. men ändå..
A jag bara undrar hur de kan komma sig att folk tycker så olika.. På fl blir de nästan alltid tjafs i alla forum för alla mammor tycker olika,, De kan vara lite roligt att läsa faktiskt.. Alla får la göra som dom vill tycker jag,, vad som känns bäst.. men ibland undrar jag lite faktiskt hur människor tänker...

Kommentarer
Postat av: Linda

ja det e helt sjukt vad alla tänker annorlunda.

Jag skulle aldrig vilja ha mina barn i sängen i flera år.

Då kommer dom ju aldrig känna trygghet till någon anna än mig och jimmy. Sen klart att man ska ha dom i vagnen klart dom får gnälla lite dom måste ju lära sig på ett sett. Går man runt och bär dom hela tiden kommer odm ju aldrig vilja sitta själva..



vissa tänker ju sjukt

2010-04-13 @ 15:22:29
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: irina

o jag tycker det e fånigt med alltför lallande föräldrar. svårt för dom när ungarna kommer hävda sin självständighet. för det gör dom. förr eller senare. FÖRHOPPNINGSVIS.



Man känner sitt barn bäst. Tex vill du vända på vagnen för att pojken verkar intresserad av det, så gör det. man ser hur barnet reagerar. gilla eller ogilla.

2010-04-13 @ 17:27:05
URL: http://gullebulle.bloggsida.se
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Alltså jag hade sån himla tur med magen, den försvann första veckan, den blev aldrig bullig eller "slapp". Men mitt tips till dig är att motionera och äta sunt, det är ju det enda som får det att försvinna... Tyvärr (önskar det kunde vara typ "äta mängder med choklad";)



SMÖRJ magen med, många slutar att smörja efter bebisen har kommit, jag smörjer fortfarande varje dag, jag tror det hjälper huden att dra ihop sig lite mera :)

Men träna lite magövningar (behöver inte vara superavancerat) och gå powerwalks med vagnen, eller vad som :)



Kram på dig!

2010-04-13 @ 19:03:27
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0