Äntligen

Äntligen tar läkarna oss på allvar,, detta efter dagens händelse..
Mio sov,, han vakna men var fortfarande trött.. men kunde inte komma till ro.. jag såg då att de gått ca 3tim sen han käka så jag gjorde en flaska,, han drack upp nästan hela sen somna han i min famn,, precis när jag tänkte resa mig upp så spärrar Mio upp ögonen,, Och ut från hans lilla mun kommer en fontän spya tan dess like,, Jag ställer mig upp  ser hur hela hans ansikte blir knall rött.. och han slutar andas.. Jag får panik,, Vänder han upp och ner och ut kommer heeeela dagens intag av mat.. Efter det börjar han gallskrika,, jag i Panik leter efter min mobil med Mio hängades på armen han fortsätter spy medans jag springer och letar efter mob,, som ja ligger i min ficka,, jag står i valet och kvalet att antigen ringa 112 eller Jerry,, Men till slut slutar Mio spy och han bara skriker istället.. Jag ringer Jerry gråtandes,, vi måste åka upp nu,, han slutade ju andas,, och skrek av smärta..
Tror aldrig Jerry kommit hem så snabbt asså,, 2min sen stod han där.. Jag bara bytte kläder på Mio och mig själv.. sket fullständigt i att hela lägenheten var ner spydd.. tog sköt väskan och vi sprang till bilen..
Uppe på Akuten var de självklart fullt med folk.. tog 1tim innan vi kommer in,, och läkarn håller ju med oss detta är inte normalt.. Men han säger som vi visste redan att detta var ett utredningsfall och att om vi skulle stanna där skulle de ta flera timmar innan någon läkare kunde titta på han,, Så vi fick välja mellan de eller åka till en vårdcentral och få en remiss.. Vi åkte till Fredriksdals vårdcentral.. Fick träffa en väldigt förstående läkare som lyssnde bla på Mios mage och sa att han hörde nåt.. Så nåt är det.. Han skrev två remisser hehe,, En till Axess akuten som har väldigt bra barnläkare och en till Tynnereds barnmedicin.. Så de ska ringa oss nästa vecka och så ska äntligen Mio få utredas=).. Äntligen tar de oss på allvar,, Efter 6mån,, och att de ska gå så långt att Mio slutar andas innan de tar oss på allvar=( Detta e sjukt.. men äntligen i alla fall=)
En trött kille på väg hem..
Mio fick testa att sitta i kundvagnen idag ni vet i den "stolen" eller vad de kallas.. haha jag hade nämligen glömt ta med mig kallvatten till ersättningen hade bara 80gr varmt vatten med mig haha,, så vi fick stanna på ICA Maxi och hade ju ingen vagn med oss,, så han satt där så snällt och titta som omkring tror han gilla de=)
Going=)
Så nu e vi i alla fall hemma igen.. Legat på alla fyra och skrubbat golven efter spykalaset=(,, de va inte lite,, måste nog svabba imon med,, Sen tog jag och Mio ett bad båda två stank ju spya=(.. Han har inte ätit så bra idag heller och de lilla han ätit spydde han ju upp.. han drack en hela flaska nu i alla fall innan han somna=),, Så får se om han vaknar inatt,, men han var riktigt trött,, så fort han somnat i bilen skulle han ju ur bilen igen haha..
Japp de va denna dagen de,, ingen rolig dag men ändå skönt att de händer nåt nu=)..

Kommentarer
Postat av: Johanna

fyy vad jobbigt, men skönt att dom gör nånting nu!

har ni inga "barn" mottagningar i GBG för barn under 1år som har tider jämt??

ja bor i borås och här har vi en jätte bra mottagnig

2010-04-14 @ 19:35:27
Postat av: melissa

Jo vi fick reda på de idag=) Innan visste jag ju inte vart jag skulle vända mig då BVC inte lyssna,, men på akuten gav dig mig papper på alla vårdcentraler som tog emot barn=)

2010-04-14 @ 19:47:02
URL: http://melissabelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

FY vad jag lider med er!! Så hemskt att se sitt eget barn så.

Man känner ju sig så fruktansvärt maktlös!

Nu håller vi tummarna för att det här ska gå fort att utreda!

kraam

2010-04-14 @ 20:06:50
Postat av: micaela-mamma till Måns

men FY vad hemskt att han ska vara emd om det här och att dom Nu ska ta er på allvar..



Jag hopaps ni får en tid till han, inte kul när ens barn mår dåligt...

2010-04-14 @ 20:42:28
URL: http://majjssan.blogg.se/
Postat av: jessie

gumman!!!!herrgud..du måste blivit livrädd..usch va hemskt..o stackars mio sötisen=(

men bra att de äntligen fatta att något va fel!! !!!

verkar som man måste utbilda sig till läkare för attt folk ska tro att något är fel när man säger de...helt sjukt!!! hoppas de blir bättre nu! älskar dig.pusss o massa kramar

2010-04-15 @ 03:03:44
Postat av: melissa

nää de va sjukt hemskt igår asså,, knappt sovit natt haft massa hemska tankar för mig=(,, Och Mio har inte vart på sitt bästa humör idag vägrat äta och skrikit typ hela tiden,, va ute och gick då skrek han i vagnen=( så ingen bra dag idag heller grrr

2010-04-15 @ 16:53:27
URL: http://melissabelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0