Ny vagn=)

Haha jaaa Jerry hade rätt för EN gångsskull haha,, när vi köpte vagn,, var jag så bestämd med att vi skulle ha en stor stadig vagn och inte följa "modet" de där små,, med rörliga hjul osv,, tyckte inte de såg säkra ut,, plus att tanten i affären sa att de inte är bra att ha i snö osv..

Så vi köpte en Brio vanlig vagn,, som även kallades compact för den var så liten att fälla ihop sa de,, mm visst,, den tar upp hela vårat bage och de är absolut ingen stan vagn om man säger så.. Så jag gick in på Blocket idag för jag vart så trött efter vi vart i stan och inte kom fram nånstans,, och hitta då en as fin liten vagn,, så den ska vi antagligen köpa nu och lägga ut våran på blocket.. vi har ju bara använt våran 3ggr så den e ju som ny så man kan ju hoppas att vi tjänar lite på denna affär=)



mammas gullunge=)

Testade nåt nytt nu,, Mio har alltid lite svårt att somna på dagarna själv om man inte ligger och vaggar han och så fort man lägger ner han så skriker han.. Läste på en annan tjejs blogg att hon lagt en av hennes tröjor som typ snuttefilt till sen bebbe så han kände mammas lukt,, så jag testa detta på Mio la han i sin egna säng och nu har han sovit helt själv i 1tim=) underbart=) Min doft måste vara gööör god haha

 

usch vad tjock jag såg ut här hehe men men här e vi hemma hos gammel mormor ulla och gammel morfar stig=)

Japp har nu bestämt att ta bort ammningen helt.. onödigt att hålla på att blanda,, plus att de kommer knappt nån mjölk längre så I GIVE UP,, de kan nte funka för alla,, har nu intalat mig med lite hjälp från Linda och övriga "flask" mammor (jag läst om på familjeliv) att jag är ingen sämre mamma bara för att jag inte ammar,, Får bara hoppas att han öker lika fint i vikt nu,, ska till BVC på onsdag.. då ska han även mätas hehe kul=)

Yes så imon blir de fullt upp,, först åka ut till Partille kl 11,, för att hämta vagn=) Sen hem fort för Jerrys syster Lovisa ska vara här kl 12,, så jag hoppas vi hinner tillbaka så hon slipper stå och vänta,, sen kanske min syster yster och jag ska ta en promenix,, eller just då haha

Stackars min lilla syster,, hon va här igår så skulle hon gå och köpa pizza,, så hör vi nåt konstigt i svalen,, Jerry tittar ut genom hålet ser då min syster komma vinglandes upp för trappan, han öppnar dörren,, då har hon ramlat i trappan stackarn,, stukade foten ganska rejält,, så idag är hon hemma med en svullen fot=( stackars liten va.. A haha så de kanske inte blir nåt imon då?? Får ringa henne sen..



haha sötnosen=)

Japp,, hörs kanske sen,, är ju ENSAM nu eller a Mio e ju hemma,, men hatar verkligen när Jerry jobbar kväll åhh blir tokig,, känns som man bara e en familj på helgerna och varannan vecka när han jobbar dag.. men jaja ska väl va glad att han har nåt jobb..

puss


Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

AW, vad sööööt :)



sv: hihi, okej! :D

2009-10-26 @ 18:41:55
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Yoyo

Klart att man inte är en sämre mamma för att man inte ammar, man skall göra det som passar bäst för en själv och bebis!! so you go girl :)



Vad är det för vagn ni skall byta till?

Jag har en Bugaboo och jag har aldrig varit mer missnöjd med en vagn förut och jag har haft ett par :( men det var den enda som gick in i vår hiss!

Men med dom små skithjulen går den inte att köra varken i löv eller snö.....skit, skit, skit och det drar åt höger så man måste ha hållbara handleder och det har ju inte jag.

Hoppas du har hittat en bättre liten vagn :)

Kram

2009-10-27 @ 10:28:49
Postat av: martina

åhh det tipset måste jag testa, har försökt nu nästan varenda natt att få min skrutta att sova i sin säng och inte vara helt fastklistad vid mig på nätterna( är livrädd för plötslig spädbarndöd). Har testat att spruta ner henne snuttefilt med bröstmjölk så hon skulle känna min doft men det tricket gick inte hem:P:P

2009-10-27 @ 21:53:05
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Melissa

yoyo,, vi köpte en crescent m300,, de e en sån med små hjul men alla säger olika haha,, asså om löv och snö,, så får hoppas att denna funkar då..

2009-10-28 @ 07:55:13
URL: http://melissabelin.blogg.se/
Postat av: Yoyo

Ahh den är snygg den vagnen, är det en sådan som blir en vagga, säng, båt , gunghäst?? ;) :p

Den kanske har lite fetare framhjul, buggan har juh dom minsta tror jag men man kan byta ut dom till fasta vinterhjul, allt för att tjäna pengar :(

För på den är det så att hamnar det något framför hjulet så vill den slå bakut vagnen, men det kan handla om en vanesak oxå och jag är fortfarande van vid att köra pansarvagnen och den var bara att köra på, den gick över allt :)

Synd bara att jag inte fått klämmen på det än efter ett år med swivelhjul!

Men att dom har sämre väggrepp är konstaterat, man får helt enkelt hoppas på en halk/snöfri vinter!

2009-10-28 @ 10:50:38
Postat av: Melissa

yes precis haha,, ska testa den idag=) enda nackdelen än så länge är att liften inte går att bära med mio i för den lutar,, men ska köpa en mjuklift till=)

2009-10-28 @ 12:45:36
URL: http://melissabelin.blogg.se/
Postat av: Yoyo

Nice :)

Ja du får berätta om den är toppen för isåfall vill jag ha en sådan nästa gång det blir en bebbe ;)

2009-10-28 @ 22:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0