Jupps

Japp nu har jag bestämmt mig för både min och Mios skull,, så ska jag blanda ersättning och ammning,, eller a amma ska jag väl inte göra,, utan pumpa ur då.. Men ammningen fungerar verkligen inte,, både jag och Mio blir frustrerade och de hela slutar med att vi gråter ikapp..

Jag ville verkligen att ammningen skulle funka, de ser ju så himla lätt ut när andra gör det?? Men tydligen är det inte min grej,, och ju mer stressad och ledsen jag blir desstu mer stressad och ledsen blir Mio,, Han mår alltid jätte bra efter ersättning och jag vet att han blir mätt,,

Jag pumpar även ut och ger ibland,, men eftersom jag inte ammar så försvinner ju mjölken mer och mer,, alla sa att pumpa så får du mer mjölk men för mig e de typ tvärtom,, så nu orkar jag inte mer,, har tillräckligt att tänka på än att pressa mig själv till att amma för de går inte allt blir bara katastrof,, speciellt på nätterna,, han får i sig så lite och sover då bara 1tim,,

Så så får de bli tyvärr,, hade verkligen hoppats på att kunna amma i 5-6månader,, men de blir inte alltid som man vill,, utan man får väl försöka tänka positivt istället,, att nu kan även Jerry mata han och ha den stunden med honom.. Jag slipper flascha tuttarna offentligt hehe,, och jag vet att han blir mätt..

Plus vi tjänar in på bajsblöjor haha,, Nää men asså detta var verkligen inget jag ville,, har dåligt samvete för det men jag har kämpat nu i 4v och jag orkar inte mer,, de tär på en,, speciellt med lite sömn också,,

Jag tror vi alla 3 kommer mår mycket bättre nu och vi kommer få bättre rutiner,, så så e det,,

Kan även berätta en rolig grej att idag log Mio på riktigt för första gången hela 3ggr idag=).. Okej de där riktiga skrattet kommer ju inte än på ett tag,, men hans leende är verkligen de finaste jag sett=)

Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Klart du inte é en dålig mamma för det.... Du gör ju det bästa för din son...

2009-10-25 @ 21:17:20
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kostar inte ersättningen då.

2009-10-26 @ 16:23:04
Postat av: Melissa

jo klart de kostar lite,, men var faktiskt lite sarkastisk där,, men han måste ju ha mat så då får de kosta va de kosta vill, vem e du?

2009-10-26 @ 16:37:49
URL: http://melissabelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0