Hmm??

Fasiken vilken dålig fantasi jag fått,, mm o dåligt minne med,, jag fick lite dåligt minn eunder graviditeten men nu efter har det blivit ännu värre,, jag glömmer heeela tiden vart jag lägger saker och ting helt sjukt,, jag och Jerry spendera morgonen att leta efter en räkningen från BB,, jag visste att jag packat upp den ur bb-väskan i måndags och att jag lagt den nånstans men vart?? Aa de kom jag inte ihåg,,

Vi kröp runt på alla fyra och kolla under soffan och sängen o allt,, men vi hitta den inte,, till slut hitta vi den inne i Mios rum på skötbordet av nån konstigt andledning,, och detta e inte första gången,,

Nu tror jag dock att man kära man utnyttjar detta lite grann då så fort nåt e borta så e det jag som slarvat bort det haha och absolut inte han,, men men får hoppas att detta har med ammningen att göra för annars lär ju jag vara körd när jag är runt 50 haha..

Mmm på tal om räkningen från BB då,, asså Jerry fick betala 200kr per dygn för att sova där,, och för detta fick han en gammal tält säng och medans jag fick 5mål per dag fick han morgon fika (2mackor 1kopp kaffe) och kvällsfika som innehöll samma,, ja de var vad han fick.,.

Asså varför?? Det är sånt jäkla tjöt om att pappa ska vara delaktig och att man ska dela upp föräldrar dagarna lika osv osv,, och sen betalar vi ju sjukt mycket skatt också,, så måste pappan få betala för att få tillbringa de första dygnen med sitt barn,, asså de e ju så löjligt och sjukt,, De första dygnen är ju fruktansvärt viktiga de med,, man lär ju känna sitt barn dirket,, ska man sedan sitta och förklara för pappan,, "Hmm han/hon gillar när man gör si eller så"  nää tycker detta är helt sjukt,,

Och sen behöver ju mamman hjälp med,, de är liksom inte så lätt att röra sig dirket efter man klämt ut en bebis,, jag hade jätte problem och har lite problem fortfarande,, jag hade inte klarat mig utan Jerry ¨på sjukhuset,, och man kan ju inte dirket ringa på klockan 1gång i timmen för att man behöver hjälp att lyfta upp sitt barn ur deras säng,,,

Jaja ibland undrar man ju hur staten eller vem de nu e som sätter alla dessa konstiga regler och allt va de e tänker asså..

Jupp i natt blir nog inte lika lungt,, vi hade tänkt hålla Mio vaken till kanske kl 7-8 sen bada han så han blev trött och sen somna han,, men tror ni den lilla tok stollen vill vara vaken,, nää han har sovit mest hela dan idag,, var vaken på förmiddan och sovit på eftermiddan och han somna nu,, så inatt lär de inte bli mkt sömn,, men men man kan ju inte alltid få dröm nätter..

Imon ska vi ju ut på äventyr med vagnen wiee=).. spännande,, mm lika nervig idag som sist,, vet inte varför,, men kanske inte så konstigt att man e världens nervvrak med första barnet,, jag spinger och kollar han hela tiden när han sover,, på nätterna när jag har nåt konstigt ljud vaknar jag öppnar min mobil och lyser på han för att se så han andas,, jag springer och kollar hans nacke (där kollar man om de e kalla eller varma) typ heela tiden,, och denna ständiga oro lär väl aldrig försvinna nu så man får väl lära sig att leva med den antar jag,,

Ja men imon ska vi i alla fall ut,, åka bil igen,, åhh hatar verkligen att åka bil med Mio,, finns så jäkla mycket idioter ute på vägarna är så jäkla rädd att någon ska köra in i oss,, usch de e verkligen hemskt,,

Men de ska bli kul att få gå med vagnen i alla fall=) Vi ska köpa ny kamera imon så vi änteligen kan få lite bra bilder=) utan röda ögon och suddiga.. De blir nån canon iuxs eller nåt kan inte sånt,, hehe,, Litar på min man när de gäller sånna grejer=)

Sen ska vi även köpa blöjor aa haha för de går åt asså shit pommes frites,, hade hört att de gick åt en del men asså inte så här mkt haha,, tur att man får massa rabatt kuponger ibland då=) tips för alla pregnant women out there gå med i libero, pampers klubben=)

Nää nu ska jag umgås,,, öö säger jag och tittar åt höger,, och vad tror ni jag ser,,, båda mina killar sover haha=).. De e såå söta=)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0