3veckor=)

God morgon,, mm nu är mammas pojke hela 3veckor,, shit vad tiden går fort ändå om en vecka är han redan 1 hel månad sjukt asså,, Hopp så när ska rutinerna komma då??,, aldrig känns de som..

När Jerry kom hem igrå var jag helt färdig eftersom Mio inte sovit på hela dagen och bara velat vara hos mig,, min axel värkte som aldrig förr,, men vi var tvungna att handla,, så jag fick gå in i duschen och sen bar det iväg,, med lista denna gången=),, hehe

Mio satt i babybjörnen hela tiden,, han somnade mm gott=),, så de gick bra.. Fick köpt allt nu,, så nu ska de väl inte behövas handlas på ett tag..

Sen åkte vi hem och åt soppa=).. Mio vaknade och blev återigen grining,, åhh vet inte varför.. varför kan inte bebisar prata?? Mycket enklare asså..

En annan sak jag tänkt på.. haha de e så kul när man "pratar" med bebisar och man använder den där bebisrösten haha varför?? Har försökt prata i normal ton med Mio men de går inte?? haha tycker bara de låter så kul ibland,, Om bebisar förstod så måste de skratta "Åhh e du mammas lilla älskling" "Mamma älskar dig" haha jaja tjööta liksom haha

A natten har väl vart sådär.. han äter ju inte så mycket åt gången så han vaknar ju varje 1,5-2tim,, första perioden sover han oftast 3-4tim men sen e de kört.. och jag får han inte att äta mer heller,, aa ska ju till BVC imon ska prata med henne igen,,

Undra hur mycket lillskiten väger nu då??.. Tror inte han gått upp så mkt som sist men lite har han nog lagt på sig..

Så nu skriker nån mamma här=)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe jaha. Där har jag lite tur eller vad man ska säga för Max ligger gärna i sin babysitter eller i sin vagn och sover :) Så när han gör de så passar jag på med allt här hemma :) Gud vad tiden går fort, eftersom er kille är 3 veckor idag betyder ju de att Max är det om någon dag hehe :P Var tog dessa veckor vägen :)

2009-10-20 @ 10:33:16
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Lisa

hej melle, ett tips med amningen, om han somnar till så kan du göra cirklar i huvudet på han med handen, att du kliar lite lätt då brukar dom vakna till och börja äta igen, sen så om han slutar suga så massera hans hand så påverkar det sugreflexen så han börjar suga :) det sa dom på bb till mig och det har funkat jätte bra här :) Nu sov ju Maya hela nätter från hon va ca 2-3 veckor så ammade ju aldrig på natten då, någon enstaka gång. Funkar dock inte längre på henne det med kliandet och masserandet så jag antar att det bara är för små små bebisar :)

2009-10-20 @ 11:02:40
URL: http://httplisaomaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0